Wnioski o wynajęcie mieszkania
Wnioski o wynajęcie lokali z mieszkaniowego zasobu Gminy Miasta Toruń przyjmowane są w siedzibie ZGM od stycznia do końca czerwca każdego roku.
JAKIE DOKUMENTY NALEŻY ZŁOŻYĆ?
- Wypełniony wniosek o wynajęcie lokalu wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (oświadczenie składają wszystkie osoby ujęte we wniosku, z tym, że za osoby małoletnie oświadczenie składa rodzic/opiekun prawny).
- Dokument potwierdzający stan cywilny (kserokopię: aktu małżeństwa lub aktu zgonu małżonka lub orzeczenie o rozwodzie). Osoby stanu wolnego składają oświadczenie w obecności pracownika ZGM.
- Zaświadczenie o korzystaniu lub niekorzystaniu ze świadczeń z pomocy społecznej – MOPR zgodnie z miejscem zamieszkiwania.
- Alimenty (zaświadczenie o prowadzonej egzekucji komorniczej lub zaświadczenie (względnie decyzje) o pobieraniu świadczeń z funduszu alimentacyjnego – TCŚR, ul. Batorego 38/40 lub orzeczenie zasądzające alimenty).
- Zaświadczenie o wysokości uzyskanego dochodu netto z tytułu wykonywanej pracy.
- Informacje o uzyskanej kwocie zwrotu podatku, ulgi podatkowej wypłaconej przez Urząd Skarbowy za rok podatkowy 2023 (kserokopia PIT-36/37/38, PIT-11/11A, PIT-40/40A), wraz z podaniem daty otrzymanego zwrotu przelewu.
- Decyzja (kserokopia) o uznaniu za osobę bezrobotną i ewentualnym przyznaniu prawa do zasiłku dla bezrobotnych.
- Decyzja (kserokopia) o przyznanej rencie/emeryturze.
- Decyzja (kserokopia) o przyznanym stypendium socjalnym, szkolnym, sportowym, z wyższej uczelni, doktoranckim lub zaświadczenie bądź decyzje (kserokopie) potwierdzająca odmowę przyznania stypendium.
- Inne dokumenty lub oświadczenia stanowiące źródło utrzymania wnioskodawcy.
- Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.
- Umowa najmu na obecnie zajmowany lokal.
DOKUMENTY DO POBRANIA
Wniosek o wynajęcie lokalu
Deklaracja o wysokości dochodów
Ulotka informacyjna o dochodzie
Oświadczenie o stanie majątkowym
Oświadczenie o nieposiadaniu tytułu prawnego do lokalu
Oświadczenie dla Wnioskodawcy
Oświadczenie dla pełnoletniego członka rodziny
Oświadczenie w imieniu małoletniego członka rodziny
Zarządzenie Prezydenta Miasta Torunia nr 90/2024
WAŻNE:
Dokumenty potwierdzające wysokość dochodów winny obejmować okres 3 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku. Dokumenty można złożyć w formie kserokopii, wówczas należy przedłożyć oryginały do wglądu pracownikowi ZGM.
kontakt telefoniczny:
56 65 77 532
INFORMACJA DLA OSÓB UJĘTYCH NA LISTACH MIESZKANIOWYCH
Z listy mieszkaniowej do TTBS?
Mamy ważną informację dla osób ujętych na listach mieszkaniowych oraz oczekujących na tzw. zamianę lokalu z urzędu.
Informujemy, iż w przypadku wzrostu wysokości uzyskiwanych dochodów mogą Państwo ubiegać się o wynajęcie lokalu mieszkalnego w zasobie Toruńskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. w Toruniu. Możliwość taka funkcjonuje na podstawie Zarządzenie Nr 129 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 19.05.2004 r. w sprawie ustalenia “Regulaminu wyłaniania osób wskazywanych przez Gminę Miasta Toruń do zawarcia umów najmu lokali mieszkalnych w zasobie mieszkaniowym Toruńskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. w Toruniu” zmienionego Zarządzeniem 272/2014 oraz zarządzeniem 135/2018.
Zarządzenie Prezydenta Miasta Torunia Nr 129 2004
Zarządzenie Prezydenta Miasta Torunia Nr 272 2014
Komunikat w sprawie mieszkań w zasobie TTBS Sp. z o.o. (grudzień 2018)
Zarządzenie Prezydenta Miasta Torunia nr 135/2018
Zawarcie umowy najmu w zasobie TTBS Sp. z o.o. uzależnione jest od wpłaty kaucji mieszkaniowej w wysokości 12 krotności miesięcznego czynszu. Istnieje możliwość uzyskania dodatku mieszkaniowego na ogólnie obowiązujących zasadach.
Co należy zrobić?
1. Pobrać i wypełnić ankietę
Ankieta TTBS
Druki ankiet dostępne są w:
- Wydziale Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Torunia, ul. Grudziądzka 126B
- siedzibie ZGM w Toruniu, ul. Młodzieżowa 31
2. Wypełnioną ankietę wraz z dokumentami potwierdzającymi wysokość uzyskiwanych dochodów brutto (dochody powinny obejmować rok kalendarzowy poprzedzający rok złożenia wniosku) prosimy złożyć w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Torunia przy ul. Grudziądzka 126B.
W razie dodatkowych pytań bądź wątpliwości prosimy o telefon: 56 611 83 75, 56 611 83 76.